Torsdag kväll.

Min mage vill inte samarbeta, jag är trött och har världens muskelspänningar/kramper i armen så nu går jag och lägger mig. Snart, ska äta min Plopp först! Och berätta lite om dagen.

Vi började dagen med världens bästa Göran Bertils som berättar att vi är inhyrda på ett webbhotell (varje elev) och ska skapa en egen sajt med hjälp av tusentals php-koder. (Fråga inte om ni inte fattar, okey). Riktigt kul tyckte jag, då jag vill ha en ny blogg! En alldeles egen, bara min! Den du! Sen kröp det fram att stylesheetsen som finns är enklare att pilla i än de här på blogg.se men ser likadana ut vilket betyder att jag kan få den att se ut PRECIS SOM JAG VILL. Slutade med lunch 40 min förtidigt och glada i hågen gick jag och deltog i elevrådsmötet. Där kom vi fram till mycket, att vi ska bara göra styrelseposterna 3 st (ordförande, kassör & sekreterare) och alla andra ska vara ledarmöter. Schysst, då slipper jag mitt jobb som vice ordförande (som förävrigt typ höll i mötet idag, fiaxde med dag ordning och renskrev protokoll) men snabbt högg jag platsen som sekreterare.

På eftermiddagen hade vi Samhällskunskap, pratade om politik, fömyndare och anarki som faktiskr var riktigt intressant. Vi fick massvis med beröm från läraren som den ända klass som verkligen vågade diskutera och vrida och vänta på alla argument han kom med och insåg att allt inte svart eller vitt. Riktigt kul lektion måste jag säga, här siktar vi på höga betyg!

Det var väl min dag, tror inte att ni behöver veta att jag åt fisk som smakade tuggumi till middag? - Nej. Bra dåså, finito. Nu ska jag äta min plopp och kolla på tv. Puss på er.

- Kommentera Mera

Sänd

Namn:
Kan vara bra att komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0