Tisdag

Jag sitter nere på mamis jobb och ja, sitter. Är trött, efter ca 4 timmars sömn sammanlagt. Vid kl 3 inatt så fick jag ett sms, Tuomas pappa hade fått åka in akut på sjukhus med in infekterad bukspottskörtel som blödde och läkarna fick inte stopp på blödningen. Jag låg sömnlös, hjälplös och med tårarna rinnade större dele utav natten, och jag känner mig fortfarande hjälplös och tårarna bränner bakom ögonlocken. Jag vill åka ner, NU men det är absolut ingen mening med det, bara de närmaste anhöriga, alltså inte jag, får besöka honom. Men senaste updaten jag fick, vid 8 imorse, var att det ser lite bättre ut och älskling ligger hemma och sover. Jag tog även ledgit från jobbet imorgon (jobbar ett extra pass nästa vecka istället) för att åka ner om läget är samma, men Tuomas kommer hit om läget är bättre, han vill komma bort ett tag. Har en känsla av att Sthlm inte blir av i helgen, men vem kan vi klandra? Vi får se hur vi alla mår och vad vi orkar med, men en stillsam lung helg med massa mys och sol låter bättre en en fartfylld helg i Sthlm.

Lite roligare nyheter är kanske att Midsommar var perfekt! Underbar mat (min hemmagjorda marinad ÄGER!!), trevligt sällskap och en solig och varm kväll hos Sabina, åh. UNDERBART var ordet ja. Jag ramlade in innanför dörren vid 3 tiden på morgonkvisten och gissa vad, min mage som jag misstänkt länge tål inte ren sprit, typ vodka. Jag drack två helt underbart goda groggar med vodka och krusbärsdricka, och på en gång fick jag magknip, men jag höll ut. När jag väl kom hem så vände sig min mage ut och in, med milda ord, så jag fick inte en blund i ögonen fören fram emot 5-6 tiden.

lördagen vaknade jag vid 12, och mådde precis som jag förtjänade, shiet. snurrig, illamående osv så pallare jag mig upp för att städa, tvätta och dona. Senare under eftermiddagen så fick jag för mig att jag bara MÅSTA åka ner till Tuomas och så blev det. Nathalie skjutsade ner mig till Gävle där jag sedan satt mig på tåget ner mot Uppsala. Kom dit vid 12 tiden, och då bar det av till Micke där vi fick oss en öl, snacka och så. Men fyllan tog överhanden för värden så vi fick bära upp honom i sängen, klä av honom och se till så att han somnade. Vi var väl hemma vi 3 typ.

Hela söndagen låg vi bara hemma, gick även över till Maza (T's storbror som han typ bor granne med), spelade lite rock Star (typ, som Gitar Hero fast med ett helt band), lite WII och sen slog vi oss ner med en varsin pizza och kikade på Superhero Movie, riktigt grym var den.

Igår måndag så jobbade jag mitt första pass på Call Up, gick sådär. Förstår inte hur folk kan vara så otrevliga och otacksamma, fyfan! Men fick några sålda och några riktigt goda skratt med vissa kunder, ojoj. Satt länge och väl och paratde med en kund, om att det borde finnas semestererbjudanden, om husvagn, sommarvädret i Sverige osv. Trevlig dam, haha.

Idag som sagt, har jag inte mått sådär himla bra. Jag längtar efter mat, kunde inte gå ner nåt till frukost. Usch... Jag är orolig, fan. Jag vill vara där och stödja, inte bara Tuomas utan hela familjen. Hoppas han mår bättre snart, att dom får stopp på blödningarna och sådär. Nu kommer iaf maten, vi hörs nångång, om några dagar. Sms och telefonsamtal är uppskattade! PUSS

- Kommentera Mera

Sänd

Namn:
Kan vara bra att komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0