Wake up

Bah, förlåt för den grymt dåligt updaten, men ursäkten är som alltid, Tuomas. Som för tillfället verkar vara, hm, sur? Eller nåt.
Förra helgen var vi i Sthlm och mös, fy satan. Jag vill tillbaka till deras relax, den sköna sängen och den minst sagt underbara frukostbuffén. Vi rännde på stan, åt god mat och hann med en heldag på Grönan. Åh.

Resterande utav veckan har vi tillbringat (jag höll på att skriva "hemma i Uppsala") i Uppsala, latandes och sådär. Jag for hem igår för att umgås lite med mami, som jag berättar mer om snart. Jag åker tillbaka imorn kväll, stannar till på tisdag sen ska jag jobba resten av veckan. Han kanske kommer till helgen, hoppas på det bästa. Appopå jobb så beslutade jag mig för att inte fortsätta på Call Up. Inte alls min typ av yrke, jag mådde illa flera dagar innan jag skulle dit. Det känns i plånboken men min mentala hälsa är SÅ mycket viktigare. Jag ska ju jobba en hel del åt mamma, kommer tjäna relativt mycket. Närmare 10 00 på 2,5 vecka, om inte mer. Får lönen i augusti, då kommer det förmodligen bokas en resa tillsammans med Tuomas över nyår, och sen ska jag självklart spara lite.

För att återgå till min dag med mamma, som jag har döpt till "Mor & dotterdag" så har vi haft det grymt mys. Vi va ut på E-center och handlade lite. Jag kom hem med en apsöt klänning får Lindex, ett par ballerina med stjärnor på, lite nya smycken och så. Mami stod för hela kalaset, tack! Hittade även ett par toksöta sandler, ska förmodligen ut och köpa dem imorn, eller nåt. När vi kom hem packade vi upp rasket (vi åkte buss, Esbjörn beslagtog bilen idag) och begav oss sedan iväg på en varsin cykel och handlade. När vi kom hem så började vi med att färga håret båda två. Mamma sen vanliga mörka och jag till ännu ljusare (bild sen). Jag är fruktansvärt nöjd, jag har en blandning på ljusljusask, mellanask och mörkask blond! (Ser rödare ut på bilden). Sedan tiggade jag mami på ytterligare lite pengar och trampade ner till solariet eftersom vädret inte alls vill vara på min sida idag (eller några dagar framåt verkar det som) och pressade i 25 min, och aouch vad jag blev bränd. (kan tipsa om att bivax i bodylotionform är grymt bra om man bränt sig) Men jag blev betydligt brunare iaf. När jag kom hem så vispade jag ihop en hemligtreceptsmet chokladmuffins och mumsade i mig jordgubbar med glass.

Nej nu ska jag rusa in till mamma, mina chokladmuffins är osmakande än. PUSS


- Kommentera Mera

Sänd

Namn:
Kan vara bra att komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0