Rökning

För de som känner mig, vet att jag röker. Eller nu ska jag väl säga, rökte. Jag är inne på min, tro det eller ej, tredje rökfria vecka! Jag är grymt stolt över mig själv, med all rätt dessutom. Jag har rökt sen jag gick i sexan, alltså i hm, 6 år. Jag kämpar varje dag när någon runt mig röker, men det går allt lättare.

Jag tror att jag inte har samma sug längre är för att jag trappade ner rejält när jag träffade Tuomas. Det är inte så mysigt att pussas med en ickerökare, smakar bara aska. Så det blev bara 2-3 om dagen, knappt det. Åh, jag är så glad. Min plånbok mår bättre den med, faktiskt. I tisdags kunde jag tex slänga ut ett par tre hundra på nya skor, för att jag hade det till övers. Och jag får inte så väldans mycket pengar varje månad. Jag känner inte heller samma tyck över bröstet, jag kan andas bättre. Det är bara positivt att sluta med rökningen har jag märkt. Jag var anti förut, det var ju så mycket med rökning. På morgonen innan skolan, för att klara av den utan att vara grining. Man intalade sig att man inte klarade sig utan dem. Men jag har märkt att en god lung frukost har precis samma effekt, man blir inte grining. Ah, loveli.

Aja, över till annat. Jag och älskling kommer förmodligen åka till Egypten i vinter! Till ett ställe som heter El Gouna. En vecka, med riktigt nice hotell, All Inclusive (alltså, alla måltider med dryck plus annan dryck under dagen i priset!) vid en underbar strand och nära in till centrum, för ca 13 000 för TVÅ personer. Alltså 6500 var, med försäkring, avbeställningskydd och andra diverse tillval. Åh yes, ska kolla igenom det när vi ses nästa helg. Hoppas på det bästa!

Nu ska jag kila iväg och ta mig ett glas cola (självklart Soda Streamat!) och vänta på maten som står på grillen. PUSS

Ps, har jag förresten nämnt hur fucking underbart det är att ha sin egna dator igen?! ÅH, ni blire bättre update! Ds.

- Kommentera Mera

Sänd

Namn:
Kan vara bra att komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0