Måndag, and back to work.

Shit, jag hade gett allt i världen för att få stanna kvar i Uppsala hos älskling. Jag hatar att åka ifrån dig, verkligen! Jag vet inte alls hur det ska gå när skolan börjar igen (om 4 veckor), då kommer vi inte kunna ses alls typ. Hoppas på må-å-å-ånga sovmornar, för dom nätterna kan jag spendera i Uppsala.

Anyhow, i helgen har det hänt lite kul.

Fredag; Jag kom ner till U-a vid 7 tiden, och då bar det självklart iväg till Max på stortorget, där vi slog oss ner i skuggan på uteservingen (ca 31 grader i skuggan) och avnjöt våran mat. Vid 8 ramlade vi in på Filmstaden för att se Kung Fu Panda (i mitt hjärta) i en svaaaaal skön biosalong. Filmen var apbra, dock inte lika bra som jag trodde att den skulle vara, men apbra. Vi drog oss iväg hem och ramlade i säng vid 11 tiden.

Lördag; Vaknade vid 10, duschade och donade innan vi åkte ut till hans päron för att tillbringa eftermiddagen där, med sol, goda baugetter och annat mums. For iväg och handlade, hämtade Maza's tjej Helen och for tillbaka för att fixa oss. Vid 7 tiden kom Sebbe och hämtade oss (vid den tiden var jag sönderbränd på axlarna) och då bar det av till Kri, det vi slog igång grillen vid 7 tiden och det ramlade in folk hela kvällen. Maten var god, Maza's marinad, med en touch av mig, min exelenta grillning (ja, jag fick vara gillmästare, karlarna var för lata!) och nästan 2 timmars väntan på bakpotatisen. Men men, maten var god. Efter ett tag började alla spela Twister, trots att medelåldern är 26 (typ?), även då jag. En hett tips; Spela aldrig Twister i kort klänning med bara ben, det slutar illa. Alla ser allt och inget! Jag träffade även en ny vän, jag kan verkligen kalla henne för vän. Emelie hette hon, 20 år, bor hemma, precis färdigutbildad makeup artist. Vi snackade heeela kvällen (hon kände inte heller nån där, utan var där med sitt ragg), vi fann verkligen varann. Vi satt på en filt på gräset, rökte vattenpipa och pratade om allt vad livet erbjuder. Vi bestämde även att hon blir den kvinnliga vän jag kan gå och fika med, festa med osv i U-a, skönt! Dock hann vi aldrig byta nummer, men hennes ragg är skitbra kompis med Tuomas, så det löser sig. Aja, vidare. Kvällen slutatde med ett bråk, jag hade satans ont i magen och ville åka hem. Tuomas skulle gå och fråga Maza och Helen om vi skulle dela taxi. En halvtimme senare hade han inte kommit tillbaka så jag letar, och finner honom i full gång med Twister. Jag sätter mig och blir ledsen på baksidan, väntar en halvtimme till och han undrar vad som är fel. Men men, det löste sig och vi var hemma vid 2.

Söndag;
Gick upp vid 12, blev hämtade vid 13 av Maza. Åkte och köpte mat på Subway och sen vidare ut mot Lennan/Lännan (vet inte hur det stavas) nån mil utanför U-a. Där solades och badades hela dagen, fram till mitt tåg gick kl 19. En helskön slappbakisdag.

Allt som allt har det varit en kanon helg, synd att jag var tvungen att fara tillbaka till Shamn igår kväll. Jag får inte träffa älskling fören typ, nästa tisdag tidigast. Det luktar (som Tuomas säger)! Men, jag klarar mig. Helgen ska spenderas i Gävle hos Ems, där det kommer mysas, ses på film och det kommer bjudas på en ridtur i skogen. Myspys. Sen ska P-staven in nästa måndag, usch jag längtar då inte! Men, vill man inte bli gravid får man lida pin?

Nu sitter jag på jobbet, håller på att hungra ihjäl. Snart mat! Om en timme, typ. Ensam hemma är jag med, usch. Det började åska och regna när jag kom hem igår, så strömmen slogs ut. Det höll i sig hela natten och jag fick en timmes sömn i natt. Hem och sova sen, det är en sak som är klar. Nu ska jag, återgå till jobbet. PUSS

- Kommentera Mera
Postat av: thess

Ska själv sätta i en p-stav snart, rejält nervös. Dock har jag hört om en massa biverkningar osv, som inte lät så värst kul även om sånt är olika från person till person, så nu grubblar jag över en kopparspiral också, haha :p aja hoppas att de går bra för dig :)

2008-07-28 @ 13:18:11
Egen blogg kanske? http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: thess

Svar: aha, har de funkat bra? min bästa vän tog ut sin stav för att de inte fungera alls för henne. men som sagt det är olika ,och min brors tjej satt i en spiral och hon sa att det kändes som mensvärk i ungefär två dagar men nu i nuläget så fungerar det utmärkt & hon ångrar det inte. tråkigt för din syster, men i guess man får lixom leta sig fram till vad som är bra för preventivmedel för en själv,fast just nu lutar det mest åt spiralen.

2008-07-28 @ 13:44:28
Egen blogg kanske? http://thesshanning.blogg.se/

Sänd

Namn:
Kan vara bra att komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0